Trećaši i četvrtaši obilježili još dva važna datuma
15.10.2021. učenici 3.b i 4.b razreda obilježili su Svjetski dan pješačenja i Međunarodni dan bijeloga štapa.
Cilj Svjetskoga dana pješačenja je izvesti što više ljudi u prirodu i razvijati svijest o potrebi kretanja, posebno pješačenja, kao najjednostavnijeg oblika očuvanja i unapređenja zdravlja.
Učenici 4.b razreda postavili su si zadani cilj od 3 km koje su ispješačili u tu svrhu. Iako je ideja bila da to obave vani na zraku, vrijeme ih je prisililo da se to odradi u dvorani.
U 3.b su učenici ipak dočekali smirivanje bure i postavili su cilj 6000 koraka u prirodi i to u sat vremena.
Međunarodni dan slijepih i Dan bijelog štapa obilježavaju se u svijetu s ciljem podizanja svijesti građana o specifičnim potrebama slijepih i slabovidnih osoba, ali i obavezama zajednice prema njima. Nezadovoljavajući položaj slijepih osoba proizlazi iz otežanih mogućnosti zapošljavanja, prisutnosti diskriminacije i stigmatizacije, nedostatku ili nemogućnosti nabavke asistivnih pomagala.
Međunarodni dan bijelog štapa obilježava se 15. listopada. U Hrvatskoj se s obilježavanjem počelo 1996. godine, pa se tako Hrvatska priključila mnogobrojnim zemljama u kojima je Međunarodni dan bijelog štapa prerastao u Međunarodni dan slijepih kojom se prilikom najšira javnost upoznaje s problematikom slijepih osoba.
Svakodnevni problemi slijepih gotovo su nezamislivi onima koji vide. Zbog rupa na cesti, svakakvih zapreka, prepunih tržnica i neprilagođenih prilaza državnim institucijama, oni trebaju stalnu pratnju osoba koje vide. Bijeli je štap produžena ruka slijepe osobe, sve ostalo što je izvan dosega toga štapa velika je nepoznanica, ali i opasnost za osobu koja ne vidi. Sljepoća je uvijek bila i bit će teška invalidnost, te je stoga neophodno konstantno pratiti specifične potrebe i probleme slijepih.
Učenici 3.b i 4.b razreda sa svojim učiteljicama pokušali su se približiti životu slijepih i slabovidnih osoba. U 3.b razredu učenici su slagali taktilne puzzle, s povezom na očima pokušali opipom i mirisom pogoditi voće, smisliti taktilnu slikovnicu. Upoznali su se s Brailleevim pismom i napisali svoje ime i prezime.
U 4.b razredu su s povezom na očima, učenici su uz svog vodiča (drugog učenika) trebali uz upute doći do cilja.
Na kraju dana zaključak je bio da život slijepih i slabovidnih nije nimalo lagan, ali i da osoba koja pomaže mora biti jako odgovorna, budući da je i ta uloga jako zahtjevna.
Silvija Mikulandra, učiteljica
« Srpanj 2022 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |